gravatar

ماسكات امينة شلباية

* ماسك التفتيح:
2 ملعقة ردة- نصف كوب زبادى- نصف ليمونة-2 ملعقة لبن حليب سائل
تخلط المكونات و يدهن بها الوجه و تترك حتى تجف ثم يفرك بخفة و يشطف بالماء
لشد البشرة
ملعقة عسل-صفار بيضة-ملعقة جلسرين-قليل من الدقيق تخلط المكونات و توضع على الوجه لمدة 10 دقائق

ماسك مغذى للبشرة
2 ملعقة عسل-2 ملعقة جزر مهروس تخلط المكونات و يوضع لمدة 10 دقائق

gravatar

السلام عليكم انا دينا وعايزة اسئلك عن ماسك انا عملتة ردة مع ماء ورد بس معرفش الردة مش بتثبت خالص على الوجة والماسك دة فية ردة هاتثبت عادى ؟؟؟شكرااا

gravatar

السلام عليكم اسفة لتاخيري عليكي يا دين
طبعا هيثت لن قوام الزبادى غليظ و سميك هيمسك في الردة وكمان ماء الورد لا يمكن يمسك بالردة يارب اكون افدتك

gravatar

مساء الخير انا اروى انا مرة قريت وصفة ماسك كان فيهاالزبادي و في اخر الوصفة كانت في ملوحظة كنت عايزة اسأل عنها انه الزبادي المنتهي الصلاحية بيكون افيد في الماسكات صحيح الكلام ده

gravatar

هااااى انا20 سنة عايزة وصفة حلوة للشعر المجهد المقصف ومش بيطول اعمل اية مشكووووووور

gravatar

السلام عليكم
انا همسه وعاوزه منكو حل يابنات انا بطني لونها غامق شويه بس انا لون بشرتي بيضه وانا عروسه وفرحي بعد شهرين وعاوزه منكو حل ياريت يابنات انا هستنا ردكو عليا بس ياريت تكون وصفات مجربه قبل كده وسهلة
ومتشكره اوي ليكو يا بسكوتات